robi-in-nieuwzeeland.reismee.nl

Weekend, trip 1

Hoi allemaal,

Morgen is alweer de laatste dag van mijn weekend. Het is dan maandag, labor day, dus iedereen is vrij.

Vrijdag heeft Lotta ons (Ava, Indi en ik) naar opa en oma gereden en is zelf direct weer terug gereden. Gelukkig had ik vorige week al kennis gemaakt! Andrea (oma) liet mij mijn kamer zien en daarna konden we al bijna gaan eten. Omdat Rob (opa) in Nederland geboren is, eten ze hier bijna elke dag aardappels. Daarna gingen de meisjes in bad en naar bed en kon ik samen met opa en oma tv kijken en praten.

We hadden afgesproken dat Rob mij op zaterdag naar Auckland zou brengen en ook weer zou ophalen zodra ik terug was van het eiland. Toen ik zaterdag ochtend wakker werd, stonden ze samen voor mijn deur, want Rob moest naar werk dus hij kon me niet brengen, ze gaven me geld voor de taxi, want dat zou handiger zijn, alles wat ik over had mocht ik gebruiken voor een koffie. Mijn reactie was alleen maar: 'Ohh Ehm, weet je het zeker, ik kan aan m'n vriendin vragen of ze komt oppikken. Weet je het echt zeker?' Maar ze wisten het zeker.

Na een hele leuke taxi rit, want de chauffeur was echt een hele gezellige man en bleef maar praten over zijn familie en baan. Ging ik met mijn 2 au pair vrienden, Lena en Kelly, op weg naar Rangitoto. Dit is een eiland, naast Auckland, het is eigenlijk een vulkaan en vanaf de top heb je geweldig uitzicht over Auckland, werd ons verteld. Dus wij begonnen de klim en kwamen onderweg een zijweg tegen naar lava grotten. We waren er alle 3 over eens dat als we er nu toch zijn we echt in zo'n grot moeten zijn geweest. In complete donker zijn we door een mini gat gekropen om door een nat en donkere grot te lopen. Ik denk dat we ons nog nooit zo avontuurlijk hebben gevoeld. Daarna zijn we naar de top gelopen en het uitzicht was inderdaad prachtig.

Aangekomen in Auckland hebben we lekker wat gegeten en daarna afscheid genomen, maar nog wel snel afgesproken dat we zeker snel nog zoiets gaan doen.

Vandaag ben ik met opa en oma en de meisjes wezen ontbijten bij een restaurant in het park naast ons huis. Het was super lekker, en zoet. Daarna zijn we in de middag naar het strand geweest. En vanaf die plek konden we Rangitoto weer zien.

Morgen worden we weer opgehaald door Andrew, en ga ik hopelijk nog naar het strand met een andere au pair.

De opa en oma zijn geweldig en super gastvrij. Ze hebben gezegd dat ik altijd welkom ben en dat ze het leuk vinden als ik langs kom. Aankomende vrijdag nemen opa en oma, Lotta en mij mee naar hobbiton. Dus dat gaat vast weer een enorm gave ervaring worden.

Reacties

Reacties

Oma

Leuk dat iedereen zo gastvrij is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!