robi-in-nieuwzeeland.reismee.nl

Een heel ander avontuur mag ik beginnen

Hoi allemaal,

Er is heel veel gebeurt sinds de laatste keer dat ik een blog heb geschreven. Sommige van jullie zullen al op de hoogte zijn van alle gebeurtenissen, terwijl andere misschien nog niet alles of van niks weten. Daarom zal ik zo kort mogelijk vertellen over alles wat ik heb meegemaakt de afgelopen 2 weken.

Na het weekend weg (van 2 weken geleden) voelde ik me niet helemaal welkom meer in het gezin. We waren het weekend naar Whakatane gegaan met opa, oma, Andrew, Ella, Indi, Ava en Lotta. In dit weekend voelde ik me vaak buitengesloten omdat ik steeds bij opa en oma achter bleef, en de rest wat anders ging doen. Ook vond ik het erg moeilijk dat Lotta nog steeds heel veel van mijn taken deed en de meisjes altijd naar haar gingen met al hun vragen en opmerkingen. Ik had het gevoel geen relatie te kunnen opbouwen, met niemand uit het gezin.

Maandag na het weekend heb ik tegen Andrew gezegd dat ik het te moeilijk vond dat Lotta hier nog steeds is en dat het voelt dat ik er niet bij hoorde. Hij zei dat het hem speet, en dat hij mij wilde helpen me beter te voelen. Na dit gesprek voelde ik me al veel beter! En ging ik vol goede moed de volgende dag weer aan de slag. Maar toch voelde het nog steeds niet goed en ik kwam tot het besef dat Lotta hier nog 2 maanden zou blijven en ik mezelf niet nog 2 maanden in deze situatie wilde bevinden.

Op dat moment heb ik besloten te stoppen bij het gezin. Ik heb mijn visiting teacher gebeld en ze kwam die middag meteen langs om met mij te praten en door te nemen wat ik nu moest doen.

Die zelfde avond heb ik verteld aan Andrew dat ik wilde stoppen en dit begreep hij. Hij zei dat ik niet ergens moest zijn waar ik niet blij ben.

Nu moest ik gaan bedenken wat ik verder wilde. Wilde ik wel een nieuw gezin vinden of wilde ik liever door nieuw Zeeland reizen en daarna lekker naar huis? Ik wist het niet, maar ik wist wel dat ik thuis miste en ook dat ik graag meer van het land wilde zien voordat ik naar huis ging.

Na veel gepraat te hebben met het thuisfront en opties te hebben overwogen. Was het beste idee om gewoon alle opties open te houden tot ik wat gevonden had waar ik mezelf echt goed bij voelde. Ik had nu de opties, reizen, zoeken naar een gezin of een andere soort werk zoeken en dan reizen.

Het was zaterdag en ik ging naar een vriendin om daar te slapen. Zij gaf mij de tip om niet alleen te wachten tot dream au pair met een geschikte Match kwam, maar dat ik zelf ook op internet kon zoeken. We zijn meteen aan de slag gegaan en ik had al snel een gezin op Facebook gevonden dat me aansprak. Na een berichtje te hebben gestuurd, zijn we verder gaan zoeken had ik aan de eind van de avond al heel wat berichtjes naar gezinnen gestuurd.

De volgende dag had ik antwoord van Jayne, moeder van 2 dochters, een baby en een 2 jarige, samen met haar man heeft ze een boerderij op her zuidereiland en ze zoekt een au pair voor in de zomer maanden. Ik heb de hele dag contact met haar gehad en maandag met haar geskyped. Het gesprek was echt heel fijn en we hadden veel besproken. Het enige was dat zij niet bij dream au pair zitten en ik dus dan niet meer steun kan vinden bij de organisatie.

Die maandag kwam dream au pair ook met een match. Ik wilde graag met het gezin Skypen zodat ik een keuze kon maken tussen de 2 verschillende families. Direct na het Skype gesprek met de familie via dream au pair, heb ik besloten om voor de familie van Jayne te gaan!

Ik ga daar aan het eind van de maand beginnen en zal er heen reizen met de bus! Dit weekend begint mijn reis, ik ga slapen in hostels en zo van stad naar stad reizen in ongeveer 18 dagen. Mijn eindpunt is Queenstown en daar zal ik worden opgehaald door Jayne. Ik ben enorm benieuwd naar mijn nieuwe gezin, maar ook wel zenuwachtig voor de reis er heen. Ik ga denk ik op polarsteps mijn reis bij houden. En de eerst volgende blog zal pas weer zijn wanneer ik bij het gezin ben!

Reacties

Reacties

Moeders

Mooie nieuwe stap en je komt eerder naar huis. Ook erg fijn

Oma en Opa

Fijn dat je een besluit hebt gemaakt. Veel plezier tijdens je bustrip. En op naar het volgende avontuur. We zullen je op polarsteps volgen Toppie.

Stef

Wat een avontuur. Mooi hoor. Mooie ervaring allemaal. Jij komt er wel. Lekker veel ontdekken. Wij lezen je blog met veel plezier. Heel veel succes en geniet!

Mel

Trots op de manier hoe je dit hebt opgelost ! ♥

Marloes Thiescheffer

Wat ontzettend stoer van je Robi!! Heel veel respect en heel veel plezier en succes! ???

Oma nolda en john

Wat fijn allemaal top hoor en volg je hart

Gollem

Hoi Robi, Altijd doen wat goed voelt voor jou! Knap dat je beslissingen durft te nemen. Je krijgt hopelijk een geweldige tijd bij je "nieuwe" gezin. GENIET! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!