robi-in-nieuwzeeland.reismee.nl

Oriëntatie dag 1

Hoi allemaal,

Vandaag was de eerste dag van de oriëntatie. Ik heb nu alle au pairs ontmoet die in dezelfde week als ik starten met hun au pair leven. We zijn met 13 meiden en 9 van ons zijn Duits, 2 Nederlands, 1 Frans en 1 Zweeds. Dus de tweede taal, naast Engels die ik het meest heb gehoord vandaag is duits?

De oriëntatie dag ging over van alles en nog wat. Maar om een paar voorbeelden te geven van hoe zo'n dag eruit ziet:

We hebben gepraat over hoe we een bank account kunnen aanmaken en hoe we een 'tax number' (ik ben het Nederlandse woord even kwijt) moeten aanvragen. We hebben gepraat over wat we kunnen doen met de kinderen, wat de verwachtingen zijn etc.

Aan het eind was ik aardig overladen van alle informatie en best wel moe. Maar mijn mede au pairs hebben mij ervan kunnen overtuigen om een stukje buiten te gaan wandelen. We kwamen bij een rij van 6 winkels terecht. Waarvan 4 restaurants en 2 winkels. Het hotel zit namelijk vlakbij een industrie terrein.

Op de terug was een meisje vergeten dat ze hier links rijden en dus bijna aangereden omdat ze naar de verkeerde kant van de weg aan het kijken was voor het verkeer.?

Het leuke aan deze oriëntatie is vooral dat je andere au pairs leert kennen en dat iedereen elkaar uitnodigt om koffie te drinken of elkaar op te zoeken. Want iedereen is nog zoemende naar vrienden!

Morgen middag wordt ik opgehaald door mijn gastgezin. Ik ben super benieuwd naar hoe het gaat zijn!!!


Reacties

Reacties

heleen

spannenddddddddddddd

Moeders

Burgerservicenummer is het Nederlandse woord. Eerst steeds Nederlands praten en nu al niet meer op het Nederlandse woord kunnen komen. Gelukkig zijn wij in staat om straks gewoon in het Engels met jouw te communiceren.

Oma

Wat apart dat de Duitsland met de meeste vertegenwoordigd is. Zijn het allemaal dames of ook heren?

Vader

Dat moet je goed rekening mee houden, dat ze daar aan de ander kant van de weg rijden. Over een tijdje weet je niet beter. Succes morgen. Echt leuk z'n verslag van jou belevenissen op een dag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!